El passat 29 d'octubre es va celebrar el dia mundial de l'Ictus i diverses institucions, organitzacions i associacions del país van realitzar activitats amb motiu d’aquest dia.
L'Associació Catalana de Persones amb Accident Vascular Cerebral (AVECE) va celebrar el dia mundial de l'Ictus el passat 27 d'Octubre a l'Hospital de Bellvitge de Barcelona. Es va instal·lar a l’hospital una taula informativa per donar a conèixer la situació de les persones que han patit un Ictus i poder sensibilitzar a la societat sobre aquesta patologia. També es van realitzar proves gratuïtes de control de la pressió arterial i glucèmia per donar a conèixer els factors de risc d'Ictus i les mesures de prevenció adequades.
La federació Espanyola d'Ictus (FEI) va estrenar el passat 25 d'octubre una exposició fotogràfica titulada "Historias de un Ictus" a València. Aquesta exposició solidària i gratuïta farà un recorregut per les diferents ciutats associades a la FEI, acabant el seu recorregut a mitjans de desembre a la ciutat de Barcelona amb motiu de la Marató de TV3.
Aquest any la Marató de TV3 està dedicada a Ictus i lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques. No us podeu perdre l'entrevista realitzada a l’Eduard que s’emetrà per televisió durant la Marató de TV3. L’Eduard és un pacient que va patir un ictus i realitza rehabilitació al Centre Perfetti. A través de la entrevista realitzada podreu conèixer la seva història de superació i com és el seu dia a dia.
El periodista Ramon Pellicer va entrevistar a l'Eduard Franquesa, pacient des de fa temps del Centre Perfetti i també va entrevistar el reconegut neuròleg cap del servei de neurologia de l'Hospital Clinic de Barcelona Dr Chamorro.
Us animem a tots a participar en les diferents
activitats populars organitzades per la Marató de TV3 amb l'objectiu d'obtenir
fons que ajudin a continuar investigant i aconseguir una major divulgació i
coneixement d'aquestes malalties.
Coneix les activitats que es realitzen a Catalunya a través d'aquest enllaç:
http://www.ccma.cat/tv3/marato/activitats-populars/2016/571/
Us animem a veure l’espot de la Marató de TV3:
https://www.youtube.com/watch?v=xcU71G2dWK4
Laura Escribano
Responsable del servei de logopèdia del
Centre Perfetti.
email: lescribano@centroperfetti.com
No se trata de enseñar al enfermo a "moverse", sino de guiarle para que dirija la atención hacia las diferentes informaciones provenientes del cuerpo.
Carlo Perfetti, Neurólogo
El aprendizaje es la condición previa al proceso de desarrollo.
Vygotsky L.S, Psicólogo
El problema está en el cerebro y no en el músculo. Usemos el cerebro del paciente.
Carlo Perfetti, Neurólogo